آموزش های دنیای باسکول, مقالات تخصصی دنیای باسکول

آشنایی با باسکول جاده ای تمام بتن پیش ساخته شرکت فرد ایران

تکنولوژی ساخت باسکول تمام بتن پیش ساخته چگونه وارد ایران شد؟

گروه فرد ایران در جهت کاهش هزینه تمام شده خرید باسکول و در عین حال پایین آوردن زمان نصب و راه اندازی اقدام به تولید باسکول های تمام بتن پیش ساخته با فونداسیون های پیش ساخته برای اولین بار در کشور و خاورمیانه نمود. این گروه در جهت توسعه فعالیت های تولیدی و تجاری و حرکت همسو با تکنولوژی روز جهانی، ارتباط تنگاتنگ با مراکز معتبر علمی داخلی و خارجی و کمپانی های همکار در سطح جهان را سرلوحه کار خود قرارداده است. در این راستا و در جهت بهره وری بهینه از پارامترهای تولید و بویژه مدیریت زمان به عنوان کلیدی ترین شاخص، بر آن شد که از تکنولوژی باسکول تمام بتن پیش ساخته درکشور استفاده نماید. بدین منظور با مطالعات وسیع و بررسی های به عمل آمده گزینه معتبری را درکشور جمهوری چک انتخاب و با رایزنی های متعدد امتیاز تکنولوژی فوق را در سال های گذشته اخذ و از نیمه دوم سال 1384 با بهینه سازی برخی از قالبها و تغییر در بعضی از مواد مصرفی افزودنی به فضل خداوند منان تولید باسکول تمام بتن را آغاز نمود که به مراتب از نمونه های مشابه کمپانی فوق الاشاره مستحکم تر می باشد.

چرا نمونه ی تولید شده باسکول جاده ای شرکت فرد ایران از همتای اروپایی آن باکیفیت تر است؟

احداث استخر و حوضچه های متنوع در ابعاد و اعماق مختلف، استقرار سیلوهای ذخیره سیمان، استقرار دستگاه ایستگاه مرکزی بتن (بچینگ پلانت)، انواع و اقسام برش و خم میلگرد، انواع و اقسام ویبراتورهای برقی و بنزینی، تجهیزات تسطیح بتن و انواع دستگاه های جوش، انواع جرثقیل های سنگین و فوق سنگین دروازه ای و وسایل حمل و نقل داخلی، برخی از اقداماتی است که در تولید باسکول بتنی صورت پذیرفته است. جهت استحکام سازه های تمام بتن، پس از ساخت و خروج از قالب ها، آنها در استخرهای آب غوطه ور گردیده و پس از مدت لازم آماده برای بارگیری به محل نصب معرفی شده از طرف مشتریان می گردد. کلیه عملیات ساختمانی و فونداسیون باسکول های مزبور توسط گروه فرد ایران (گروه توزین) با استفاده از ابزارهای لازم مهندسی همچون دوربین های تراز یاب صورت می پذیرد.

به موازات انجام عملیات فوق جهت حصول اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی آزمایشگاه های متنوع همچون آزمایشگاه بتن و آزمایشگاه سیستم های الکترونیک در کارخانه احداث شده است. حساسیت ویژه شرکت به مرغوبیت مواد اولیه مصرفی در تولید انواع باسکول ها باعث گردید که علیرغم تهیه و تامین آنها از منابع معتبر داخلی و خارجی آزمایشات متنوعی را همچون کشش میلگردهای فولادی و ابعاد شن و ماسه های خریداری شده را نیز انجام دهیم.

 

 

مزایای اصلی باسکول تمام بتن پیش ساخته نسبت به انواع دیگر باسکول ها چیست؟

• کاملاً اقتصادی (قیمت تمام شده کمتر )
• مستحکم و بادام (ایستادگی بیشتر نسبت به ضربه های وارده، بدلیل وزن بیشتر این نوع باسکول ها بوده و موجب افزایش عمر کارکرد لودسل ها می گردد)
• ضریب انتقال دمای کمتر نسبت به باسکول های فلزی و نیم بتن (لودسل ها را در مقابل تغییرات ناگهانی دما در طول زمان مصون نگهداشته و باعث کاهش خطای اندازه گیری می گردد)
• مقاومت بهتری در مقابل عوامل جوی از قبیل رعد و برق، رطوبت زیاد، بارندگی، یخ زدگی و… (نیاز به خدمات پس از فروش، تعمیرات و نگهداری را به حداقل رسانده و کارایی باسکول را افزایش می دهد. )

سایر مزایای باسکول های تمام بتن پیش ساخته

• تولید و عمل آوری بتن در شرایط کاملاً کنترل شده جهت حصول بیشترین مقاومت قابل دسترسی بتن
o استفاده از شن و ماسه شسته شده استاندارد
o استفاده از بهترین نوع سیمان تولیدی در داخل کشور
o شستشوی مجدد شن و ماسه مورد استفاده توسط تجهیزات شستشو در محل کارخانه
o استفاده از دستگاه های پیشرفته آب شیرین کن برای زدودن کلیه مواد زائد آب و کلر زدایی و استفاده از آب تصفیه شده برای تولید بتن
o تجهیز کارخانه به پیشرفته ترین سیستم تولید بتن که دستیابی به بهترین کیفیت مواد را به راحتی مقدر می سازد.
o استفاده از مرغوبترین آرماتورهای داخل کشور از نوع AIII و AIV
o استفاده از افزودینهای مخصوص شامل الیاف پروپیلین برای افزایش استحکام بتن و جلوگیری از ترکهای سطحی
o تامین کلیه شرایط استاندارد برای محیط تولید بتن و بتن ریزی و کنترل شرایط محیطی شامل دما، رطوبت و نور مستقیم خورشید.
o عمل آوری بتن در استخرهای آب جهت دستیابی به حداکثر استحکام قابل دسترسی
o استفاده از لاستیکهای مخصوص برای جلوگیری از ریزش گل و لای به سطح زیرین باسکول و محل قرارگیری لودسلها (لاستیک T)
• نصب و راه اندازی پلاتفرم باسکول در حداقل زمان (زمان مورد نیاز برای نصب و راه اندازی باسکول حداکثر 3 روز)
• امکان جابجایی مجدد فونداسیون و پلاتفرم باسکول و نصب در محل دیگر.
• حداقل خاکبرداری مورد نیاز در محل نصب باسکول (عمق گودبرداری 65 سانتیمتر در مدل داخل و 35 سانتیمتر در مدل روی زمین )
• اجرای فونداسیون توسط کارشناسان این شرکت با تضمین اجرای دقیق و صحیح در حداقل زمان
• تسهیل در شستشو و تمیز کردن سطح زیر باسکول و فونداسیون از گل و لای
• دقت بسیار زیاد سیستم توزین

شایان ذکر است باسکول تمام بتن پیش ساخته با استفاده از نظام کنترل کیفیت بر مبنای استاندارد ISO-9001-2000 طراحی و تولید می گردد. در کلیه مراحل نصب و راه اندازی و نگهداری باسکول کارشناسان کنترل کیفیت بر فرآیندهای انجام شده نظارت دقیقی دارند.

انجام این گونه عملیات توام با تولید باسکول های سفارشی از جانب مشتریان بوده و ملاحظه می شود که به ندرت می توان واحد تولیدی را یافت که بصورت موازی احداث و توسعه سالنهای تولید و خطوط تولیدی را همگام با تولید محصولات انجام دهد. خوشبختانه با تلاش بی وقفه مدیران، کارکنان و کارگران در سال های گذشته و سال جاری نه تنها کلیه موارد مشروحه فوق در مدت زمان کوتاه انجام پذیرفته بلکه فروش شرکت نسبت به سنوات گذشته و در مدت مشابه افزایش فوق العاده چشمگیری را داشته است.

مهمترین مزیت اصلی باسکول تمام بتن پیش ساخته شرکت فرد ایران چیست؟

باسکول های مرکب ساخت این شرکت که هزینه تمام شده آن بالغ بر 17 درصد پائین تر از باسکول های دیگر و استحکامی 2 برابر آن را دارا می باشد بدون نیاز به تعمیرات دوره ای و آچارکشی و گارانتی صفحه بیشترین فروش را در بین باسكول های دیگر به خود اختصاص داده است و اكثر مشتریان تمایل به استفاده از این گونه باسكول ها را دارند.

 

 

دلیل اصلی محبوبیت باسکول تمام بتن پیش ساخته از دید مشتریان فرد ایران چیست؟

مهمترین دلیل استقبال مشتریان از باسکولهای مرکب مدت بسیار کوتاه انجام عملیات نصب و راه اندازی است به صورتی که در بدترین شرایط جوی و موقعیت مکانی کشور نهایتاً تا 5 روز کلیه عملیات نصب سازه های بتنی و تجهیزات الکترونیکی انجام و باسکول آماده بهره برداری قرار می گیرد.

 

تهیه شده توسط گروه تحقیقات بازار شرکت فرد ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.