مشتریان فرد ایران, مقالات تخصصی دنیای باسکول

پروژه ملي راه اندازی باسکول ماشین سنگین فولاد خوزستان

چرا فولاد خوزستان شرکت فرد ایران را بعنوان مجری پروژه ی عظیم نصب و راه اندازی باسکول ماشین سنگین انتخاب نمود؟

سابقه ی درخشان شرکت فرد ایران در طراحی و تولید انواع سیستم های توزین و باسکول جاده ای مانند باسکول کامیون کش و باسکول دامپ تراک یا باسکول ماشین سنگین و انواع دیگر باسکول دیجیتال در مقیاس صنعتی و تجاری از یک سو ، و ارزش بسیار بالای فولاد و الزام اندازه گیری بسیار دقیق مقدار ورودی و خروجی از کارخانجات فولاد از سوی دیگر، شرکت فولاد خوزستان را برآن داشت تا از سال 1375 تا به امروز برای اجرای سیستم های توزین خود مانند باسکول ریلی دینامیک و استاتیک، باسکول دامپ تراک و سیستم توزین قراضه کش با شرکت دانش بنیان فرد ایران (گروه توزین) همکاری نماید. زیرا نه تنها سیستم های توزین شرکت فرد ایران در مقیاس صنعتی از نظر فنی و علمی بسیار منحصر بفرد هستند بلکه از نظر اقتصادی بسیار متعارفتر از تولیدکنندگان خارجی و اروپایی است. در واقع شرکت فرد ایران به دلیل کیفیت بسیار بالای سیستم های توزین تولیدی جایگیزین بسیار مناسبی برای شرکت های خارجی در ایران است بلکه کیفیت و دقت باسکول دیجیتال تولید شده آن بر بسیاری از رقبای اروپایی برتری دارد و رضایتمندی تولیدکنندگان فعال در صنایع بزرگ همانند فولاد خوزستان مهر تاییدی بر این موضوع هستند.

صنعت فولاد در ایران

با توجه به نقش صنعت فولاد در اقتصاد ایران به معنی عام و در بخش صنعت به معنی خاص اهمیت این صنعت را دو چندان كرده است . از طرف دیگر نقش مستقیم و غیر مستقیم صنعت فولاد در اقتصاد به عنوان صنعت مادر و زیربنایی كه مایحتاج اولیه و واسطه‏ای صنایع دیگر را برآورده می‏كند، به كار بردن ابزار و تجهیزات كارامد و دقیق در آن را ضروری می‏سازد.

باسكول 120تنی فولاد خوزستان

این باسكول عظیم 16 متری كه برای توزین انواع دامپ تراك طراحی و تولید گردیده است دارای 8 لودسل 50 تنی سارتوریوس، شاسی فلزی با پالت های بسیار قدرتمند، زینه 10 كیلوگرمی، دقتی معادل با 5 كیلوگرم و بار محوری 50 تن می باشد.

توسط این باسكول، مواد اولیه ورودی به مجتمع فولاد خوزستان كه از معادن این شركت تهیه می گردد توزین می شود تا حجم مواد ورودی به این مجتمع محاسبه گردیده و در نهایت با میزان محصول خروجی مقایسه گردد.

این باسكول، اولین سازه فلزی ایران است كه در آن IPB 900 فابریك به كار رفته است و منطبق با استانداردهای روز دنیا ست و در اتصالات آن از جوشكاری خاص و CO2 استفاده شده است كه در نوع خود از نظر دقت و استحكام بی نظیر می باشد.

مدت زمان اجرای باسکول 120 تنی

زمان اجرای این سیستم از انعقاد قرارداد تا اتمام نصب كمتر از یكماه بوده و مطابق با استاندارد های سازمان ملی استاندارد ایران و توسط كارشناسان این سازمان و مدیران شركت فولاد خوزستان آزمون گردیده و در زمره باسكولهای عظیم كشور است كه به همت متخصصان توانمند این شركت و با تكیه بر علوم و فنون پیشرفته تولید شده و از لحاظ دقت، صحت و قدرت كاملا قابل رقابت با سیستمهای مشابه تولید خارج از كشور می باشد.

باسكول 120تنی فولاد خوزستان در حال حاضر با دقت بالا و رعایت ایده آلهای شركت فولاد خوزستان در مرحله بهره برداری كامل بوده و كاربران آن نیز جهت استفاده مناسب و بهینه توسط شرکت فرد ایران (گروه توزین)آموزشهای مكفی را دیده اند.

 

 

پروژه ی استثنائی سیستم توزین قراضه كش

این سیستم كه در شركت فولاد خوزستان برای توزین سرباره های خروجی از كوره های ذوب مورد استفاده قرار می گیرد، در شرایط بسیار خاص و جهت استفاده در شرایط محیطی منحصر به فرد سالنهای G كه از آلوده ترین و خطرناك ترین قسمتهای شركت فولاد خوزستان است، طراحی و تولید گردیده است.

این سرباره ها كه بصورت مذاب می باشند، دارای مواد معدنی و آهن بوده توزین آنها از این نظر حائز اهمیت است كه می بایست میزان خروجی زائد از چرخه تولید سنجیده و درصد مواد زائد نسبت به مواد اولیه ورودی و محصول نهایی محاسبه گردد.

چرا سیستم توزین قراضه کش فرد ایران در زمره موفقترین پروژه های جهانی قرار میگیرد؟

سرباره های مذاب كاملا غیر قابل كنترل بوده و پس از سرریز در پاتیلهایی و بر روی ریل به خارج از سالن G هدایت می شوند. حرارت بالا، استرس مضاعف كاری، آلودگی بیش از حد محیط و تصاعد بخارات ناشی از خنك سازی گدازه ها از جمله عواملی در این پروژه بود كه ریسك این پروژه را بسیار بالا برده و نصب لودسلها را با دشواری مواجه نموده بود اما با همت و مهارت تكنسین ها و متخصصان، نصب لودسلها و سیستمهای الكترونیكی و رادیویی با موفقیت انجام گردید و در نهایت این پروژه نیز مطابق با خواسته های فنی شركت فولاد خوزستان كالیبره و تحویل گردید.

شرایط محیطی این پروژه و خطرات جدی در محل نصب این سیستمها، از جمله پارامترهایی است كه این پروژه را منحصر به فرد نموده و آن را در ردیف پروژه های ملی و افتخارآمیز قرار داده است.

تهیه شده توسط تیم تحقیقات بازار شرکت فرد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.