اخبار فرد ایران

قیمت ارز و افزایش واردات لودسل های بی کیفیت

اهمیت لودسل در صنعت توزین

اهمیت استفاده از لوازم و قطعات معتبر در هر صنف و رسته كاری بر كسی پوشیده نیست. این اهمیت وقتی به اوج خود میرسد كه از این لوازم و تجهیزات برای اندازه گیری و سنجش استفاده گردد و ارتباط مستقیمی با اقتصاد و زندگی مردم داشته باشد. در این میان علم اندازه شناسی و به خصوص صنعت توزین و سنجش به دلیل نیاز به دقت و صحت در اندازه گیری نیازمند تجهیزاتی است كه با گذشت زمان علاوه بر حفظ دقت، در اندازه گیری نیز صحت لازم و كافی را داشته و موجبات زیان صاحبان آن و طرفین معامله را فراهم ننماید. یکی از قطعات حیاتی و مهم در صنعت توزین، لودسل باسکول جاده ای است که متاسفانه خریداران در زمان خرید باسکول کامیون کش یا باسکول تریلی کش به دلیل عدم آگاهی کافی از انواع برند لودسل ممکن است با اعتماد بیش از حد به فروشندگان سودجو، خسارات زیادی را در طول الیان به کسب و کار خود متحمل نمایند. در ادامه از خطر های احتمالی این صنعت و راهکار اصلی مقابله با این مشکلات صحبت خواهیم کرد.

خطر ورود لودسل های بی کیفیت در بازار ایران

بر این اساس با توجه به شرایط پیچیده بازار ایران و قیمت بالا و بی ثبات ارزهای خارجی، برخی از شركت های سودجو با توجه به عدم توانایی در واردات تجهیزات معتبر اقدام به واردات لودسلهای بی كیفیت و دارای حداقل استانداردهای لازم نموده اند (که متاسفانه اکثر این لودسل ها چینی هستند). این لودسلها كه اخیراً وارد بازار ایران شده اند علاوه بر كیفیت بسیار پایین و توزین ناصحیح، در كوتاه مدت مشكلات عدیده های را برای صاحب باسکول جاده ای ایجاد می‌كند و هزینه های زیادی ناشی از تعمیر و نگهداری را به صاحب باسکول دیجیتال تحمیل می نماید. در مقابل این شركت ها علاوه بر عدم تقبل مسئولیت عمل غیر حرفه ای و غیر اخلاقی خویش، برای حفظ بقای خود در بازار مجدداً همان لودسل را با نام دیگر و یا لودسل بی كیفیت دیگری را با نام جدید وارد بازار كرده و به اقدامات غیر حرفه ای خود ادامه می دهند.

اقدامات اصلی قبل از خرید لودسل

با توجه به شیوع این روش در این گونه شركت ها، پیشنهاد می شود قبل از خرید باسکول جاده ای از سابقه نصب لودسل پیشنهاد شده در ایران مطلع شده و لودسل هایی را كه به تازگی وارد بازار ایران گردیده و هیچ شناختی از لحاظ فنی نسبت به آنها وجود نداشته و همچنین هنوز سازگاری خود را با آب و هوای ایران نشان نداده اند را خریداری ننمایید. متاسفانه بسیاری از این لودسل ها مناسب شرایط آب و هوایی کشور ما نبوده و به محض قرار گرفتن در دماها و رطوبت های مختلف علاوه بر کاهش طول عمرشان، خطاهای فاحشی را در اندازه گیری اعمال می نمایند. لذا بررسی عملکرد هر نوع لودسل در منطقه جغرافیایی مورد نظر ما بسیار حیاتی است و به روند تصمیم گیری و سرمایه گذاری صحیح کمک خواهد کرد.

 

 

لازم به ذكر است كه لودسل از مهم ترین قسمت های یک باسكول جاده ای می باشد و عمل اندازه گیری وزن توسط این قطعه بسیار مهم صورت می پذیرد، لذا پیشنهاد می شود كه حتماً از لودسلی برای باسكول کامیون کش خود استفاده نمایید كه ضمن دارا بودن مشخصات فنی مناسب، سابقه نصب طولانی را در ایران داشته باشد. استفاده از لودسل های استاندارد و مناسب علاوه بر كاهش هزینه های تعمیر و نگهداری بر دقت توزین افزوده و موجبات افزایش بهره وری واحدهای تولیدی و تجاری را فراهم می آورد.

تهیه شده توسط گروه تحقیقات بازار شرکت فرد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.