مقالات تخصصی دنیای باسکول

پروژه ملی راه اندازی توزین ریلی فولاد خوزستان

چرا فولاد خوزستان شرکت فرد ایران را بعنوان مجری پروژه ی عظیم نصب و راه اندازی سیستم توزین ریلی انتخاب نمود؟

صنعت فولاد یکی از مهمترین و تاثیر گزارترین صنایع در رشد و توسعه صنعتی هر کشوری محسوب می‌شود. با توجه به ارزش اقتصادی بالای فولاد و لزوم دقت بسیار بالا در بررسی حجم ورودی مواد اولیه و خروجی تولیدی در شرکت فولاد خوزستان و با توجه همكاری مستمر و درخشان شرکت فرد ایران (گروه توزین) با پروژه های عظیم ملی در حوزه ابزار دقیق و سیستمهای توزین، از سال 1375 تا كنون سیستمهای توزین خود را – كه شامل 2دستگاه سیستم توزین ریلی دینامیك و استاتیك، یك دستگاه باسكول 120 تنی یا همان باسکول دامپ تراک و سیستم توزین قراضه كش است – از شرکت فرد ایران تهیه نموده است كه به لحاظ فنی كاملا منحصر به فرد و علمی و از لحاظ اقتصادی بسیار متعارف است. انجام این گونه پروژه ها سابقا تنها از عهده شركتهای معتبر خارجی بر می آمده كه به دلیل قیمت بسیار بالا و عدم ارائه خدمات فنی پس از فروش از سوی این شركت ها، مقرون به صرفه نبوده است و شرکت فرد ایران (گروه توزین) این افتخار را دارد كه بعنوان یكی از شركت های داخلی توانسته است بعنوان جایگزینی مناسب برای شركت های خارجی در ایران باشد و سیستم های توزین مجتمع عظیم فولاد خوزستان تامین نماید.

شركت فرد ایران (گروه توزین) به عنوان بزرگترین طراح و تولید كننده انواع باسكول جاده ای یا اصطلاحاً همان باسکول کامیون کش و تریلی کش و انواع سیستم توزین ریلی و صنعتی، با توجه به سابقه درخشان خود در این رسته از صنعت تاكنون موفق به انجام پروژه های ملی و عظیمی نظیر باسکول ریلی دینامیک و استاتیک و باسکول ماشین سنگین و در صنایع فولاد بوده است. دقت شگفت انگیز اسکول ریلی راه اندازی شده در این پروژه و سرعت نصب باسکول با توجه به عظمت پروژه، از جمله پارامترهایی است كه این پروژه را منحصر به فرد نموده و آن را در ردیف پروژه های ملی و افتخارآمیز قرار داده است.

بیشتر بخوانید  تفاوت های مراحل ساخت باسکول جاده ای در شرکت صنعتی فرد ایران در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان باسکول جاده ای

 

 

اهمیت صنعت فولاد

با توجه به اینکه این صنعت بعنوان یکی از صنایع بنیادی هر کشوری بوده و در واقع یکی از معیارهای صنعتی شدن هر کشور وابسته به پیشرفت و توسعه صنعت مذکور می باشد؛ بهبود و توسعه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. صنایع پایه از قبیل حمل و نقل، ساختمان، ساخت ماشین آلات، معدن و دیگر صنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی به فولاد وابسته می باشد.

شرکت فولاد خوزستان، قطب دوم تولید فولاد خام در جمهوری اسلامی ایران و یکی از بنگاه های پیشرو اقتصادی کشور است که در عرصه های ملی و منطقه ای صنعت فولاد حضوری فعال دارد.

این شرکت كه با وسعت 8/3 کیلومتر مربع، در مجاورت شهر اهواز واقع شده است، در سال 1367 فعالیت تولیدی خود را آغاز نموده با تلاش کارکنان و متخصصین این صنعت، ضمن رسیدن به ظرفیت اسمی (5/1 میلیون تن ) طرح های توسعه ای را در فاز اول تا 4/2 و در فاز دوم تا 2/3 میلیون تن محقق ساخته است

با توجه به اهمیت این صنعت در اقتصاد ایران، استفاده از ابزار و تجهیزات دقیق و کارآمد در آن بسیار حائز اهمیت است.

 

 

پروژه توزین ریلی شركت فولاد خوزستان

طراحی و ساخت سیستم توزین ریلی از پیچیده ترین مباحث در صنعت توزین می باشد. مقاومت سازه، سیستم نگهداری و عمل آوری بتن، دقت عمل و نرم افزار مورد استفاده در این سیستمها بسیار متفاوت تر از سایر سیستمهای توزین است.

در پروژه ملی شركت فولاد خوزستان، به دلیل حساسیت ویژه این شركت بر دقت و همچنین نیاز به سازه مستحكم و نصب انواع ضربه گیر های طولی و عرضی، مهار كننده ها،پایه ها و فونداسیون پیشرفته، پس از استعلام از چندین شركت داخلی و خارجی در نهایت شرکت فرد ایران (گروه توزین(موفق گردید به عنوان پیمانكار ساخت و راه اندازی سیستم توزین ریلی انتخاب گردد.

بیشتر بخوانید  نکات مهم نگهداری از باسكول جاده ای به زبان ساده

 

 

دقت منحصر بفرد باسکول ریلی پروژه ی فولاد خوزستان

میزان دقت در این گونه از سیستم توزین بر اساس استانداردهای موجود 5/0 درصد می باشد كه با توجه به ارزش بالای فولاد در صنعت و اقتصاد ملی این میزان خطا به حدود001/0 درصد (10 كیلوكرم در هر واگن 80 تنی) رسید كه این دقت توسط كارشناسان سازمان ملی استاندارد و مدیران ارشد شركت فولاد خوزستان و متخصصان حوزه اتوماسیون صنعتی این شركت مورد تایید قرار گرفته است و در نوع خود بسیار منحصر به فرد و فراتر از تعاریف علمی میباشد.

این سیستم كه اولین سیستم توزین ریلی پیش ساخته در ایران است در طی 180 روز كاری ساخته و نصب گردیده و طی 2 ماه توسط سازمان ملی استاندارد و شركت فولاد خوزستان مورد تست و آزمون قرار گرفته است و نهایتا محصولی كاملا برتر مورد بهره برداری قرار گرفت كه از ایراد خسارت هنگفت به صنایع و اقتصاد ملی ممانعت نموده و برتری مهندسی و علوم داخلی را به رخ متخصصین خارجی كشید.

 

5/5 - (1 vote)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.