مقالات تخصصی دنیای باسکول

نکات مهم نگهداری از باسكول جاده ای به زبان ساده

باسكول وسیله‌ای است كه می بایست همواره در طول زمان بهره برداری اندازه گیری دقیق و قابل اطمینانی را برای مالك خود داشته باشد. پس وظیفه اصلی یك باسكول جاده ای انجام اندازه گیری دقیق و قابل اطمینان همواره در طول زمان بهره برداری می باشد. باسكول ها می توانند با تركیبی از مواد مختلف و در مدل های مختلف و با شرایط متفاوت در تولید ساخته شوند، ولی مهم اطمینان از عملكرد باسكول دیجیتال یعنی اندازه گیری دقیق و قابل اطمینان همواره در طول زمان بهره برداری می‌باشد. با توجه به تردد ماشین سنگین از روی باسکول کامیون کش، یا باسکول تریلی کش یا انواع دیگر باسکول ماشین سنگین برای حفظ دقت عملکرد آنها لازم است که اقدامات اصلی نگهداری از باسکول جاده ای پس از خرید باسکول به صورت مداوم صورت پذیرد. لذا تعمیر و نگهداری باسكول جاده ای مهمترین روش حفظ این مهم است می باشدكه

مزایای حفظ و نگهداری باسکول جاده ای کدامند؟

• جلوگیری از خرابی باسكول و هزینه های ناشی از عدم ركود باسكول دیجیتال
• اطمینان همیشگی از عملكرد صحیح باسكول دیجیتال
• جلوگیری از احتمال تحویل كالای اضافی یا دریافت وجه بیشتر یا كمتر از مقدار واقعی و در نتیجه رعایت حق الناس.
• حفظ استانداردهای باسكول جاده ای مطابق با استاندارد ملی و بین المللی.

نگهداری و مراقبت از باسكول بسیار مهم و مستلزم یك كار گروهی است. نگهداری و مراقبت باسكول جاده ای نیازمند همكاری رانندگان وسایل نقلیه، مالك باسكول، متصدی باسكول و شركتهای معتبر ارائه دهنده خدمات نگهداری و تعمیر است. انجام كنترل های دوره ای، در دقت و صحت عملكرد باسكول جاده ای شما تاثیرات به سزایی را دارد.

رانندگان وسایل نقلیه چه اقداماتی را نباید انجام دهند؟

عدم انجام ترمز ناگهانی بر روی باسكول
ترمز ناگهانی و شدید، فشار بیش از حدی را به لودسلها و پایه آن وارد می نماید.
وسیله نقلیه را به آهستگی بر روی باسكول قرار دهید
سرعت زیاد وسیله نقلیه، فشار بیش از حد را به لودسل ها وارد می كند. هنگام ورود و خروج، با سرعت كمتر از 10 كیلومتر در ساعت حركت كنید.

6 اقدام اصلی که به صورت دائم توسط مالك باسكول باید انجام پذیرد:

1- مجرای آب را تمیز نگه دارید

از گرفتگی مجرای تخلیه آب در باسكول های داخل زمین كه موجب تجمع آب می شود، جلوگیری كنید.

 

 

2- باسكول را تمیز نگه دارید

انباشت مواد در زیر و برروی باسكول باعث تجمع آب و مواد می‌شود. این امر، عمر مفید باسكول و قطعات آن را كاهش داده و تاثیرات منفی بر روی عملكرد باسكول دارد.

3- باسكول را به طور مرتب سرویس نمایید

لودسلها و قطعات آن باید به طور مرتب بازرسی شوند تا از خرابی و یا تجمع مواد پیشگیری گردد. صحت عملكرد باسكول هم باید بطور مرتب و مداوم كنترل گردد. برای سرویس موثر و مفید، حتما با شركتهای معتبر تماس بگیرید.

4- از رمپ‌ های ورودی و خروجی نگهداری كنید

دقت نمایید رمپهای ورودی و خروجی همیشه تمیز باشند. در صورت لزوم، این رمپها باید تعمیر شوند. دقت كنید باقیمانده روغن و گازوئیل از روی رمپ ها و صفحه باسكول پاك شوند.

5- از منبع تغذیه خوب استفاده نمایید

باسكول، دستگاه دقیقی است و به همین دلیل به یك منبع تغذیه خوب و ثابت نیاز دارد. از مولد برق استفاده نكنید. از قرار دادن الكتروموتورها و دستگاههایی كه موجب اختلال جریان برق می‌شوند بر روی مدار باسكول خودداری نمایید.

6- از جوشكاری بر روی سطح باسكول خودداری نمایید

جوشكاری برقی در شدت جریان بالا صورت می گیرد و این شدت جریان می تواند به قطعات الكترونیكی و لودسلها صدمه وارد نماید. در صورت نیاز به جوشكاری باسكول، با شركت سازنده باسكول تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم به شما داده شود.

یادمان باشدکه بعد از خرید باسکول…

• اگر از باسكول جهت مقاصد تجاری استفاده می نماییم از لحاظ شرعی و قانونی وظیفه داریم بدلیل رعایت حق الناس از دقیق بودن باسكول خود همواره مطمئن باشیم.
• تنظیم بودن و صحت عملكرد باسكول خود را بصورت پیوسته كنترل كنیم.
• چنانچه قطعات حساسی همچون لودسل (سنسور وزن) یا نمایشگر تعویض یا تعمیر شوند، باسكول باید مجددا كالیبره و تنظیم شود.
• هنگام تعمیر باسكول فقط از قطعات اصلی و فابریك استفاده نماییم و پس از تعمیر باسكول حتما با بارگزاری بر روی باسكول از صحت عملكرد آن مطمئن شویم.
• به منظور اطمینان از صحت انجام عملیات تعمیر و تنظیم باسكول جهت انجام هرگونه تعمیرات، از شركتهای معتبر استفاده نماییم.
• از لحاظ قانونی، باسكول جاده ای می بایست مطابق با استاندارد ملی و بین المللی آزمون و بهره برداری گردند.

 

تهیه شده توسط گروه تحقیقات بازار شرکت فرد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.