آموزش های دنیای باسکول, مقالات تخصصی دنیای باسکول

شیوه ی جدید کلاه برداری از صاحبان باسکول دیجیتال

شیوع شیوه های پلید كسب درآمد در شرایط ناسالم اقتصادی به طور روز افزونی در حال افزایش است. یكی از این روشها، ارائه اطلاعات نادرست و غیر واقعی برخی از افراد و شركت ها به صاحبان مشاغل و كسب درآمد از این راه می باشد. و متاسفانه به دلیل همین عدم آگاهی از شرایط بازار، تعداد قابل توجهی از صاحبان باسکول جاده ای، اعم از باسکول بتنی یا باسکول فلزی،باسکول ماشین سنگین و یا هر نوع باسکول دیجیتال ضررهای میلیاردی را متحمل شده اند.

از آنجا كه این گونه كلاهبرداری ها بر پایه دروغ و فریب شكل گرفته است، آگاهی صاحبان مشاغل در مورد محصول و كالا و ارتباط مستقیم با شركت سازنده آن می تواند تاثیر به‌سزایی در جلوگیری از این كلاهبرداری داشته باشد.
ظهور این اتفاق ناگوار در صنعت توزین علی الخصوص باسکول جاده ای نیز مانند دیگر صنایع و اصناف و متضرر شدن برخی صاحبان باسکول دیجیتال به خصوص باسکول سنگین و باسکول تریلی کش یا باسکول کامیون کش ، شرکت فرد ایران را بر آن داشته است تا ضمن اطلاع رسانی در خصوص این موضوع، اطلاعاتی تكمیلی را از نحوه انجام این كلاهبرداری‌های رایج و كلان از صاحبان باسكول دیجیتال در اختیار كاربران قرار دهد تا با افزایش آگاهی آنها از ترفندهای سودجویان، راه را بر سوء استفاده این كلاهبرداران ببندند.

کلاه برداری از صاحبان باسکول توسط چه کسانی انجام میشود؟

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت فرد ایران و اعلام نظر خود باسكول داران ، اكثر این كلاهبرداریها توسط تكنسین ها و تعمیركاران غیر مجاز و با سوءاستفاده آنان از اعتماد باسكول داران انجام می‌گردد كه زیان های هنگفتی را نیز به ایشان وارد می نماید.
برخی از صاحبان باسكول جاده ای به هنگام وجود ایراد در باسكول خود به جهت تسریع در روند رفع ایراد، بعضاً به طور مستقیم و بدون اطلاع رسانی به شركت سازنده باسكول با تكنسین ها و تعمیركاران تماس برقرار نموده و برای رفع مشكل از آنها استمداد خدمات می‌نمایند برخی از این تعمیركاران نیز بدون اطلاع به شركت تولیدكننده وبرای ایجاد نفع شخصی، پس از حضور در محل و بررسی باسكول اقدام به نظری غیركارشناسی و غیر واقعی در مورد ایراد باسكول می نمایند.

 

شیوه ی کلاهبرداری باورنکردی و بسیار ساده!

یكی از راه هایی كه اكثر این افراد استفاده می‌كنند این است كه به دروغ اعلام می‌نمایند كه لودسل های باسكول سوخته و بلا استفاده بوده و نیازمند تعویض می‌باشند!

لودسل های سالم و یا سوخته باسكول خود را به هیچ شخصی تحویل ندهید!

با توجه به وجود لودسل های چینی و بی‌كیفیت در بازار ایران در حال حاضر قیمت لودسل های موجود در ایران از 4,500,000 تومان تا 42,000,000 تومان متغیر می‌باشد. با توجه به اینكه لودسل‌های مرغوب و معتبر به سختی دچار ایراد و سوختگی می گردند، این افراد لوسل‌های مرغوب و معتبر را بعنوان لودسل سوخته و معیوب از زیر باسكول خارج نموده و به جای آن، لودسل چینی و متفرقه قرار می دهند.به همین سادگی!
حال اگر باسكول دارای 8 لودسل باشد با فرض بر اینكه میانگین قیمت واحد هر عدد لودسل باسكول شما 15,000,000 تومان باشد، این تعمیركار غیر مجاز با این كار نزدیك به 14,000,000 تومان سود خواهد كرد! در این حال اگر شما لودسل آلمانی MINEBEA،که بهترین و مرغوبترین لودسل موجود در جهان می باشد،را برای باسکول جاده ای خود نصب کرده باشید، با توجه به کیفیت بسیار بالای این لودسل ها تعمیرکار غیر مجاز میتواند با فروش لودسل های شما حدود 200,000,000 تومان سود کند. چراكه 8 عدد لودسل چینی در زیر باسكول شما قرار می دهد و لودسل های مرغوب باسكول شما را به مشتری دیگری می فروشد.

در این اقدام علاوه بر اینكه صاحب باسكول به دلیل تعویض لودسل دچار خسارت مالی می‌گردد، با توجه به وجود مشخصه‌های فنی و ضعیف لودسل‌های چینی، اندازه‌گیری باسكول صحیح نبوده و كالای شما نیز به درستی توزین نشده و از این طریق نیز شما دچار خسارت‌های متعدد دنیوی و اخروی خواهید شد. متاسفانه این شیوه كه مدت‌هاست در این صنف شیوع پیدا كرده و به سرعت در حال گسترش می‌باشد، حاصل اعتماد بی‌مورد صاحبان باسكول به تكنسین های غیرمجاز بوده و بدین طریق راه را برای سوءاستفاده های كلان این افراد باز نموده و سبب خسارات گسترده ای به صاحبان باسكول می‌گردد.

4 راهکار اصلی برای پیشگیری از کلاهبرداری از صاحبان باسکول جاده ای

1- ضروری ست كه صاحبان باسكول جاده ای در هنگام بروز هرگونه مشكل و ایراد در كاركرد باسكول دیجیتال خود، مراتب را با شركت سازنده آن در میان گذاشته و با هماهنگی شركت از خدمات مجاز آنها بهره‌مند گردند و از تماس مستقیم با تكنسین و یا تعمیركار جدا خودداری گردد.

2- در صورت اعلام نظر تعمیركار مبنی بر خراب بودن و ضرورت تعویض لودسل حتما موضوع را با شركت سازنده باسكول و یا شركت معتبر دیگری در میان بگذارید و سپس اقدام به تعویض لودسل نمایید.

3- از آنجا كه سوختگی در میان لودسل‌های مرغوب مسئله ای نادر محسوب می‌گردد، هنگام اعلام سوختگی لودسل از سوی تكنسین‌ها صحت این امر را از شركت سازنده پیگیری نمایید.

4- لودسل‌های سوخته را نزد خود نگه دارید و به هیچ وجه در اختیار تعمیركاران قرار نداده و یا به آنها نفروشید و موضوع را به شركت اطلاع دهید.

 

تهیه شده توسط گروه تحقیقات بازار شرکت فرد ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.