آموزش های دنیای باسکول, مقالات تخصصی دنیای باسکول

مزایا و معایب خرید باسکول های جاده ای دسته دوم

صاحبان کسب و کار در زمان خرید باسکول جاده ای با در نظر گرفتن فاکتور های مختلف میتوانند متناسب با شرایط خود بهترین انتخاب را انجام دهند. برخی از فاکتور های اصلی در انتخاب باسکول جاده دیجیتال شامل کیفیت باسکول، سابقه و روش تولید شرکت سازنده، قیمت باسکول، شرایط پرداخت اقساطی باسکول جاده ای، خدمات پس از فروش و حسن سابقه ی شرکت تولید کننده ی باسکول دیجیتال می باشد.
لذا با توجه به آیتم های مهم ذکر شده در هنگام خرید باسکول دست دوم با چالش هایی مواجه خواهیم بود که مطالعه دسته بندی های زیر کمک خواهد کرد دید عمیقتری نسبت به خرید باسکول دست دوم پیدا کنیم:

قیمت باسکول دست دوم

کیفیت را فدای قیمت نکنیم. با توجه به اینکه قیمت باسکول دست دوم با قیمت مدل های نو موجود در بازار اختلاف فاحشی ندارند و همچنین فروشندگان هزینه ی باسکول دست دوم را بصورت نقدی و یکجا دریافت میکنند، مشتریان صرفاً بخاطر قیمت کمتر، از شرایط پرداخت اقساطی محروم خواهند شد و با چالش های بسیاری که در ادامه گفته شده مواجه خواهند شد. قبل از اقدام به خرید باسکول دست دوم 50 تنی یا باسکول 60 تنی مطالعه ی چالش های زیر کمک شایانی به انتخاب مناسب و آگاهانه شما خواهد کرد.

کیفیت باسکول دست دوم

رفتار انجام شده با سازه باسکول دست دوم قابل بررسی نخواهد بود. علی رقم امکان بررسی میزان کارکرد خودروهای دست دوم و شاخص های سنجش مانند مقدارکیلومتر طی شده و یا تعویض قطعات و بدنه، همواره مستندات معتبری از میزان کارکرد سازه ی باسکول جاده ای ارائه نمیشود. و تنها باید برگفته ی صاحبان باسکول اعتماد نمود.

از نکات مهم در باسکول بتنی این است که با توجه به استاندارد و شرایط تولید سازه باسکول بتنی،آیا اصلا امکان جا به جایی سازه این باسکول وجود دارد؟ همچنین، مواردی از قبیل میزان ضربات وارد شده به سازه، احتمال آسیب های شدید به بافت داخلی سازه در هنگام نصب آن یا جا به جایی های قبلی از مواردی هستند که از شکل ظاهری سازه قابل تشخیص نخواهد بود.

در مورد باسکول فلزی، فروشنده ی باسکول دست دوم چگونه میتواند عدم وجود خمش، تنش و یا خستگی در تیرهای سازه ی باسکول فلزی را تضمن نماید؟ سلامت و استحکام ورق فلزی پلتفرم باسکول های فلزی، در کیفیت کل سازه و باسکول بسیار پر اهمیت هستند. و متاسفانه در اکثر باسکول های فلزی پوسیدگی در ورق باسکول فلزی ایجاد شده که به شدت بر کیفیت باسکول تاثیر منفی خواهد داشت. تشخیص پوسیدگی و یا تاب خوردگی در این صفحات قابل اندازه گیری با چشم نخواهد بود.و بسیاری از خریداران باسکول دست دوم نمیدانند که کوچکترین انحنایی در سازه ی باسکول جاده ای، باعث ایجاد خطای فاحش در اندازه گیری وزن وسایل نقلیه خواهد شد.

لودسل دست دوم

قلب تپنده ی باسکول دیجیتال، لودسل می باشد. مهم است بدانیم که لودسل دست دوم در چه محل و شرایطی نگهداری شده است. بعضاً فروشندگان لودسل دست دوم اذعان دارندکه لودسل را دمونتاژ کرده اند و چون تحت فشار بار نبوده است، همچنان در صحت و سلامت است. و این درحالی است که حتی محل و شرایط نگهداری لودسل خارج از مدار، نیز بر صحت و سلامت آن تاثیر میگذارد. برای مثال نگهداری در شرایطی که باعث نفوذ رطوبت یا گرمای زیاد و ضربات شدید به بدنه لودسل خارج شده از مدار شود، میتواند عملکرد آنرا به شدت تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به ورود لودسل چینی و بی کیفیت به بازار ایران و قیمت پایین آن ها، لازم است در مورد گارانتی و شرکت سازنده لودسل اطمینان کافی حاصل شود. در موارد بسیاری مشاهده شده است که کلاهبرداران با سو استفاده از عدم آگاهی افراد، لودسل های بی کیفیت چینی را با عنوان لودسل آلمانی دست دوم فروخته اند که علاوه بر دریافت هزینه ی بالا بابت لودسل بی کیفیت، ضرر هنگفتی را به خریداران بدلیل خطای فاحش در نمایش وزن بار اعمال نموده اند. و در صورت نداشتن گارانتی، در هنگام بروز کوچکترین مشکل برای لودسل، محلی برای رسیدگی به شکایت و رفع مشکل وجود نخواهد داشت!

استاندارد باسکول دست دوم

استاندارد باسکول دست دوم بسیار پر چالش خواهد بود. میدانیم امکان فعالیت باسکول جاده ای منوط به دریافت تاییدیه اداره استاندارد بصورت سالانه میباشد و در صورت عدم تایید استاندارد، این سازمان علاوه بر پلمپ باسکول، میتواند فعالیت واحد صنفی مربوطه را نیز متوقف نماید. در صورتی که به هر دلیلی سازمان استاندارد باسکول مورد نظر را تایید نکند، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ این درحالی است که شرکت های معتبر باسکول جاده ای، مسئولیت هماهنگی استاندارد باسکول را برعهده دارند و در صورت مشاهده خطا در پروسه استاندارد، مشکل مورد نظر را مرتفع خواهند نمود.

 

ضرر میلیاردی ناشی از یک انتخاب غلط

باسكول وسیله ابزار دقیقی است كه می بایست همواره در طول زمان بهره برداری اندازه گیری دقیق و قابل اطمینانی را برای صاحب خود داشته باشد پس وظیفه اصلی یك باسكول انجام اندازه گیری دقیق و قابل اطمینان همواره در طول زمان بهره برداری می باشد. باسكول ها می توانند با تركیبی از مواد مختلف و در مدل های مختلف و با شرایط متفاوت در تولید ساخته شوند ولی مهم اطمینان از عملكرد باسكول یعنی اندازه گیری دقیق و قابل اطمینان همواره در طول زمان بهره برداری می باشد.

وظیفه اصلی یك باسكول نیز فقط و فقط اندازه گیری دقیق و قابل اطمینان همواره در طول زمان بهره برداری می‌باشد در حقیقت باسكول در جایگاه قضاوت میان طرفین معامله قرار دارد و می بایست عدالت را در این میان به اجرا گذارد و وزن را بصورت دقیق و قابل اطمینان و بدون كم و زیاد نمایش دهد و وجود شرایط مختلف اقلیمی، جوی و فیزیكی نظیر سرما، گرما، رطوبت، بارندگی و … تاثیری بر نحوه عملكرد صحیح باسكول و عمل به وظیفه اش نداشته باشد و بصورت كلی اطمینان از اندازه گیری دقیق و مطمئن باسكول همواره در طول زمان بهره برداری باید وجود داشته باشد.

توزین غیر دقیق یك باسكول می تواند در كوتاه مدت معادل چند برابر ارزش اقتصادی باسكول را به صاحب آن تحمیل نماید شاید درك این موضوع در ابتدا كمی سخت باشد ولی این موضوع با ذكر یك مثال كاملاً محسوس و مشهود میشود:

یك كارخانه فولاد را در نظر بگیرد این كارخانه در طول یكسال 250 روز كاری دارد و هر روز كاری 200 توزین دارد و ارزش هر كیلوگرم از مواد تولیدی این كارخانه 000/20 تومان می باشد حال در صورتی كه باسكول موجود در این كارخانه در هر توزین فقط 20 كیلو گرم خطا داشته باشد در طول یكسال نزدیك به 000/000/000/20 تومان یعنی 20 میلیارد تومان به صاحب كارخانه ضرر خواهد رساند.

                            تومان000/000/000/20 = 20 * 000/20 * 200 * 250

 

در زمان خرید باسکول دست دوم

1. با شخص حقیقی بی پشتوانه مواجهیم که هیچ گونه گارانتی و حمایتی در زمان بروزمشکل ارائه نخواهد کرد و خرید ما فاقد خدمات پس از فروش خواهد بود.
2. امکان پرداخت با شرایط اقساط وجود ندارد و پرداخت بصورت یکجا و نقد خواهد بود.
3. استاندارد باسکول تضمین نمیشود.
4. هیچ تضمینی برای صحت و درستی و تداوم کیفیت باسکول وجود ندارد.
5. بدلیل محدود بودن تکنسین قابل اعتماد، توانا و فعال در بازار آزاد که نصب و راه اندازی سیستم ها را بدرستی و طبق استاندارد انجام میدهند در نصب و راه اندازی با چالش مواجه خواهیم بود.

 

تهیه شده توسط گروه تحقیقات بازار شرکت فرد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.