تجربه مشتریان

گفت وگو با آقای
محسن‌عرفان، مديرعامل
‌اتحاديه اتوبوسرانی هاي
شهری كشور

اتحاديه اتوبوسرانیهاي شهري كشور به منظور فراهم آوردن زمينه‌هاي همكاري مناسب و مساعدت به اتوبوسرانیهاي شهري كشور در ارتباط با تامين امكانات مورد نياز و ارائه خدمات آموزشي، فرهنگي، فني، تخصصي و ايجادهماهنگي و برنامه‌ريزي پيرامون طرح هاي جاري و آتي و همچنين خريد و فروش كلي لوازم و قطعات يدكي اصلي مورد نياز اتوبوسرانیهاي شهري از داخل و خارج از كشور در سال1380 تاسيس گرديد و در حال حاضر محسن عرفان با سابقه 17 سال مديريت سازمان اتوبوسراني شهر كاشان، مديرعامل فعلي آن است.
خريد باسكول از سوي اين اتحاديه كشوري بهانه اي شد تا گفتگويي صميمانه در دفتر اتحاديه با ايشان صورت پذيرد. وي عليرغم مشغله فراوان، با روي خوش ميزبان همكاران نشريه فـرد ایـران شدند و پاسخگوي سوالات اين نشريه بودند:

باسكول خوب، باسكولي است كه در كنار دقت و كيفيت بالا و طراحي دقيق و مهندسي، از قيمت مناسبي نيز برخوردار باشد و محصولات شركت توزين الكتريك تا حد بالايي انتظارات ما را در اين خصوص برآورده كرده است.

    ‌اتحاديه اتوبوسرانی های شهری كشور    

مشتری مداري فرد ایران سرآمد توليدكنندگان داخلي

جناب عرفان ابتدا ضمن معرفی اتحادیه و وظایف آن، دلیل خرید باسكول از سوی این اتحادیه را ذكر فرمایید.

اتحادیه اتوبوسرانیهای شهری كشور به عنوان نماینده تمامی سازمانهای اتوبوسرانی شهری كشور و متولی ارائه خدمات به این سازمانها، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز نموده است. اعضای هیئت مدیره این اتحادیه از میان سازمانهای اتوبوسرانی كشور كه 96 عضو می باشد انتخاب می شوند و فرآیند انتخاب مدیرعامل بر عهده این هیئت مدیره است. هم اكنون این اتحادیه با 70000 نفر پرسنل و ناوگانی بالغ بر 25200 دستگاه اتوبوس و 16120 دستگاه مینی بوس در سراسر كشور مسئولیت سازماندهی كلیه فعالیتهای اتوبوسرانی های داخل شهری را برعهده دارد.

با چه فرایندی باسكول فـرد ایـران برای این موضوع انتخاب گردید؟

باسكول مركب 60 تنی سری 7 روی زمین

دقت عملكرد باسكول در صنف شما تا چه اندازه حائز اهمیت است؟
با توجه به اینكه ارزش آهن كمتر از سایر فلزات گرانبهای صنعتی نظیر مس و آلومینیوم نیست،دقت توزین در این صنف باید بسیار بالا باشد.

با توجه به اظهارات جنابعالی دلیل اصلی شما علاوه بر دقت باسكول چه بوده است؟

مجموعه مشورتها و تعاملات درون سازمانی و همچنین مشورت با برخی صاحبان باسكول و استعلام از شركتهای تولیدكننده كشور ما را نهایتا به این جمع بندی رسانید كه از تولیدات شركت فـرد ایـران استفاده نماییم. البته خدمات و پشتیبانی اعلام شده از سوی این شركت نیز در تصمیم گیری ما بی تاثیر نبود.
قیمت اخذ شده از برخی تولیدكنندگان، پایین تر از قیمت پیشنهادی شركت فـرد ایـران بود كه با بررسی دقیق متوجه شدیم این شركتها برای كاهش قیمت، برخی از آیتم‌های فنی را حذف نموده و بعضا از قطعات متفرقه استفاده می نمایند. همچنین تخفیفات و تسهیلات ارائه شده از سوی فـرد ایـران بسیار مناسب و چشم گیر بود.جا دارد كه از مساعدت مجموعه مدیریت و پرسنل این شركت به دلیل همكاری بی شائبه شان تشكر ویژه‌ای داشته باشم. در حالی كه ما در تدارك عمل به تعهدات خود در قبال فـرد ایـران بودیم به علت حسن ظن و اعتماد این شركت به اتحادیه، فـرد ایـران بدون در نظر گرفتن این موضوع نسبت به نصب و آماده سازی باسكول ما اقدام نمود كه
این اخلاق و مشتری مداری در میان تولیدكنندگان ما نمونه است.

مدت زمان نصب و تجهیز باسكول شما چقدر بود؟

این باسكول در زمانی كمتر از 8 روز نصب گردید كه این سرعت عمل شگفت آور بود. همچنین دقت تكنسین های این شركت در هنگام نصب بسیار بالا بود به طوری كه این باسكول كوچكترین خطایی نداشت. در حال حاضر این باسكول روزانه بین 200 تا 250 توزین روزانه را انجام میدهد.
.

برآورد شما در هنگام خرید باسكول در خصوص درآمدزایی آن چه بود و آیا این اهداف محقق میشود؟

بر آورد ما این بود كه هزینه خرید این باسكول طی 2 ماه از محل كاركرد آن تامین شود كه با توجه به شرایط اقتصادی كشور این اهداف نهایتا طی 4 ماه محقق میگردد.

آیا برنامه ای برای درآمدزایی سازمانهای اتوبوسرانی سایر شهرها از طرق توزین دارید؟

باسكول خوب از دیدگاه بنده باسكولی است كه در كنار دقت و كیفیت بالا و طراحیبله. انعقاد تفاهمنامه ای با شركت فـرد ایـران در دستوركار ماست تا به تمامی اعضای اتحادیه پیشنهاد نماییم به منظور درآمدزایی بیشتر از تسهیلات این تفاهمنامه جهت خرید باسكول از این شركت اقدام نمایند.
در حال حاضر از نرم افزار خاصی جهت توزین استفاده می نمایید؟
خیر. اما به بخش فناوری اطلاعات شركت فـرد ایـران سفارش نرم‌افزار خاصی را داده ایم تا علاوه بر امكانات پیشرفته نرم افزار توزین بتوانیم به راننده هایی كه بطور مداوم از باسكول ما استفاده می نمایند تخفیفات و تسهیلاتی ارائه نماییم. این تسهیلات سبب می شود كه رانندگان بیشتری به سنجش بار خود با باسكول ما راغب شوند.

در خاتمه چه پیشنهادی به سایر افرادی كه قصد خرید باسكول دارند چیست؟

اگر افراد دنبال درآمدزایی از طریق باسكول هستند باید با دید بلند‌‌‌مدت به این موضوع نگاه كنند و هدف‌گیری حداكثری داشته باشند و با توجه به هدف خود بهترین مدل را انتخاب نمایند. شاید در زمان خرید بتوان با هزینه كمتر باسكولی را فراهم نمود اما بهتر است با صرف هزینه ای بیشتر، بهترین محصول را انتخاب كرد و سود خود را برای زمانی طولانی تضمین نمود.
پیشنهاد ما این است كه با توجه به شرایط و تعداد توزین بهترین و مناسب ترین نوع باسكول تهیه شود و نگاه به این دستگاه كاملا سرمایه ای باشد تا در گذر زمان دچار زیان نگردیم.

Rate this page