مقالات تخصصی دنیای باسکول

7 نکته برای تعمیر و نگهداری باسکول جاده‌ای

مراحل نصب باسکول جاده ای در اصفهان

باسکول جاده‌ای شما صندوق فروش عملیات شما است، وزن‌های نادرست می‌تواند منجر به از دست رفتن درآمد شود. تعمیر و نگهداری منظم باسکول جاده‌ای همراه با کالیبراسیون منظم کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که باسکول جاده‌ای شما اندازه‌گیری‌های تکرارپذیر و دقیق را ارائه دهد. نمی‌دانید چگونه باسکول خود را بررسی و تمیز کنید؟ در زیر 7 موردی که باید بررسی کنید تا باسکول خود را در حالت کار قرار دهید، آورده شده است:

 

نکات مهم تعمیر و نگهداری باسکول جاده‌ای

 

1. زباله / آشغال / …

خاک، شن، سنگ، زباله و سایر رسوبات می‌توانند روی، زیر و اطراف فلس شما جمع شوند و باعث اتصالات مکانیکی شوند.

  • زیر باسکول خود را نگاه کنید و زباله ها را با شلنگ یا فشار باد پاک کنید.
  • برای جلوگیری از خراب شدن، مطمئن شوید که تیرهای طولی و عرضی پلتفرم شما عاری از هرگونه کثیفی و زباله باشد.
  • فاصله بین انتهای باسکول و دیواره نزدیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که زباله گیر نکرده باشد.
  • لبه‌های عرشه باسکول خود را با برداشتن هر گونه تیغه و پاک کردن خاک و سنگ‌هایی که ممکن است گیر کرده باشد، بازرسی کنید.

 

2. آب راکد

بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ آبی در زیر یا اطراف باسکول شما وجود ندارد. آب یا رطوبت مانده در زیر و یا روی باسکول می‌تواند منجر به زنگ زدگی و خوردگی شود.

• نکته حرفه‌ای: اطمینان از زهکشی مناسب برای باسکولهای نصب شده در گودال بسیار مهم است. این را می‌توان از طریق یک سیستم زهکشی گرانشی یا یک پمپ سامپ انجام داد.

بیشتر بخوانید  راهنمای خرید باسکول 40 تنی

 

3. عملیات پمپ سامپ

اگر باسکول شما دارای پمپ سامپ است، بررسی کنید تا مطمئن شوید که عملکرد خوبی دارد. اغلب، صاحبان باسکول جاده‌ای تا زمانی که بارندگی شدیدی را تجربه نکرده باشند و نیاز به برداشتن آب نداشته باشند، یک پمپ سامپ (پمپ سامپ به پمپ فاضلاب یا پمپ تخلیه نیز معروف است. سامپ یک گودال طبیعی است. به این گودال حوض می گویند. این نوع پمپ بیشتر در مکان هایی که مشکلات سرریز زیرزمین به طور مداوم رخ می دهد و برای رفع مشکل رطوبت زمانی که سطح آب از پایه بالاتر است استفاده می شود. پمپ سامپ از نیروی گریز از مرکز برای بیرون کشیدن آب اضافی استفاده می کند.) خراب را کشف نمی کنند. پیدا کردن این مشکلات پیش از موعد می‌تواند از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری کند.

• نکته حرفه‌ای: اگر در آب و هوای خنک‌تری زندگی می‌کنید، قبل از روشن کردن پمپ مطمئن شوید که یخ زده نباشد.

 

4. تخلیه گرانشی

بررسی کنید تا مطمئن شوید که زهکش باز است و بدون انسداد در ناحیه تخلیه جریان دارد.

 

5. زنگ سطحی

با از بین بردن زنگ زدگی سطح با برس فولادی و رنگ آمیزی می‌توانید عمر باسکول خود را افزایش دهید. این نه تنها باسکول شما را جدید جلوه می‌دهد، بلکه می‌تواند از خراب شدن آن نیز جلوگیری کند.

• نکته حرفه‌ای: سوراخ‌های ناشی از زنگ زدگی منجر به ساختاری آسیب دیده می‌شود که می‌تواند منجر به مشکلات ایمنی شود.

 

6. ترک

فونداسیون و عرشه خود را از نظر ترک و سوراخ بررسی کنید. برطرف نمودن و تعمیر زودهنگام این موارد می‌تواند از تعمیرات گران تر در جاده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید  چه باسكولی خریداری نمایم؟

 

7. اتصالات

اتصالات زمین را بررسی کنید تا مطمئن شوید کابل ها محکم و بدون خوردگی هستند. این به محافظت از باسکول شما در برابر برخورد صاعقه کمک می‌کند که می‌تواند باعث آسیب جدی الکتریکی شود.

آیا برای تمیز کردن و بررسی باسکول جاده‌ای خود وقت ندارید؟ تکنسین‌های با تجربه شرکت فرد ایران می‌توانند یک بازرسی پیشگیرانه کامل را انجام دهند و هر گونه تعمیرات لازم را برای اطمینان از آماده بودن باسکول شما برای کار بهتر انجام دهند. برای برنامه ریزی قرار ملاقات بعدی خدمات خود، با واحد خدمات مشتریان شرکت از طریق شماره 02188886666 تماس بگیرید.

5/5 - (2 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.